Envis som få.

Gud vad Emilia har blivit en envis liten dam och ska bestämma mycket , mycket själv.
Och sen är hon ju inte sen på hyss heller .. Hon blir så taggad när hon gör nått
så det är så roligt och titta på henne samtidigt som man ska försöka
vara hård och säga ifrån.. Men hur lätt är det då ?!! inte så lätt , man tar
ju saker oftast med en nypa salt och lite skratt så kanske därför man inte blir
"sur" så då är det svårt och säga ifrån som man ska , men tro mig jag försöker :)

Idag gjorde hon en rolig sak när jag satt och fönade håret..
Hon går fram tar tag i ström sladden och ska dra den ur väggen ,
jag säger ifrån och tar bort hennes hand , och hon gör samma sak igen..
Jag säger åt henne igen mer bestämt och tar henne därifrån ..
Då ser jag hur hon laddar och kastar sig på sladden med båda
händerna och tar i för kung och fosterland så hon skakar , allt
för att dra ur sladden och så själv klart så skrattar hon ..
Ja vet inte brukar det vara så eller har jag fått en stål unge
som inte blir ledsen eller tar åt sig när man säger åt henne ?!!
Och själv klart så blir man full i skratt när hon gjort så där. Haha

Annars idag har vi haft besök av Therese , Nova , Tobbe G , Paul , Kim och Novalie.
Så Therese kom på iden och baka äppel paj.. och det gjorde hon bra .. För det
satt fint i magen med massa vanilj sås :)

Där även Paul inte bryr sig när man säger till han..
han gjorde en sånn skön grejj..
Vi har en kruka i hallen med pinnar i och P tycker det är jätte
roligt och röjja i den. Efter många försök att riva den så
säger Tobbe åt han på skarpen , och man hör..
"Nej paul , AJAJ, Sluta" "Men du" då vänder
P på klacken och säger "Nä" med en glidar stil, Hahaha.
Underbara ungar !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0